Deus Ex: The Fall
Gra utrzymana jest w klimatach poprzedniej odsłony, Deux Ex: Bunt Ludzkości, cechy charakterystyczne dla kilku gatunków: cRPG-a, skradanki oraz strzelaniny FPP.
Gracz zostaje przeniosiony do 2027 roku, gwałtownego rozwoju nauki i technologii. Korporacje rządzą światem – ich rękach znajduje się potężna „broń” – lek potrzebny do życia ludziom z różnego rodzaju wszczepami. Głównym bohaterem opowieści jest Ben Saxon, były członek brytyjskiej jednostki antyterrorystycznej SAS, który po zdradzie swoich współpracowników, Tyranów, desperacko dąży do prawdy związanej z podejrzanymi działaniami koncernów, odpowiadających za dostarczanie leków dla ludzi z biomechanicznymi ulepszeniami.
Mechanika rozgrywki nie różni się znacząco od wersji Deus Ex: Bunt Ludzkości. Wiele wykonanych przez gracza akcji ma swoje konsekwencje, a sposób przechodzenia misji zależy niejednokrotnie od nas – zadania wykonujemy zarówno po cichu, jak i przy użyciu broni palnej. Ponieważ Benowi Saxonowi wszczepy są nieobce, również dokonujemy modyfikacji postaci, na wzór tego, co znamy z ostatniej, pełnoprawnej produkcji z tego cyberpunkowego cyklu. W grze nie mogło zabraknąć również systemu hakowania czy dialogów z NPC-ami.